PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

03 iunie 2010

Reţete

Ana şi Darias mi-au cerut reţete.
     Pâinea nu am făcut-o la maşina de pâine că nu mi-am luat. Soţul meu frământă. 
Am luat făină neagră (aşa scrie pe pungă) şi am făcut cum scrie acolo. 
Am făcut cantitate de 1 kg (juma neagră, juma un altfel de făină tot din supermarket cu tărâţe, dietetică parcă scria). 
Când nu am din aceea cu tărâţe, pun numai tărâţe. Trei sferturi făină neagră, un sfert tărâţe şi restul ca în instrucţiunile de pe pungă. 
Eu pun tot aluatul într-o tavă rotundă.
Pont: după ce am pus-o pe fundul de lemn o stropesc cu apă şi o las să se răcească sub un ştergar de in. 
Nu creşte ca cea făcută cu făină albă, dar e foarte gustoasă.  
 Şi dacă vreţi să faceţi şi vă plac turtiţe din aluat nedospit vizitaţi-o pe Iulia
       Salata o fac din ce am prin casă (sfeclă roşie, ridichie, morcov,  ţelină....,  cu puţin ulei şi sare) . În poză se vede culoarea roşie de la sfecla crudă, nu fiartă. 
       Biscuiţii de mălai 
Reţeta  e luată din cartea "Reţete vegetariene" (pe care am mai prezentat-o într-o postare), dar am adaptat-o.
2 ceşti de mălai, 1 linguriţă de sare, 1/2 ceaşcă pudră de roşcove (acolo scria nucă de cocos), 2 ceşti fulgi de ovăz, 2 1/4 ceşti de apă fierbinte, 1/2 ceaşcă stafide.  Eu am pus şi un pic de zahăr după gust. Se amestecă toate (acolo scrie că în blender, dar mi-a fost lene să dau robotul jos de unde este). Se lasă câteva minute şi cu lingura se pun în tavă (eu am pus hârtie de copt).  Apoi se coc, ştiţi voi cât trebuie şi în carte scrie că se servesc cu gem de fructe.  
Şi spor la treabă dacă vreţi să le încercaţi!!!!
(Ha, ha, ha că nici acum nu a venit apa!!!)
 

2 comentarii:

  1. N ai apa? Poi nici eu n am , unde locuiesti , in Targoviste?:)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu. Oare se strica conductele in mai multe zone ale tarii odata??

    RăspundețiȘtergere