PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

24 ianuarie 2012

Cuvântul lui Roată către Divan

v: I.Gh.Pricop  Valeriu Penisoara 
 
1. Eu fac merele şi vinul,
  Ar pământul an de an,
  Ştiu ce gust are pelinul,
  Nu-s boier, ci sunt ţăran.
  Aduc florile-n livadă,
  Ciocârliile în lan,
  Îmi port dorul prin baladă
  Iar acum pe la Divan.

R:Cobora cerul pe ape
  Ion Roată când vorbea,
  Se trăgeau munţii aproape,
  Dunărea vorbea şi ea.
  Şi zvâcni codrul ca para,
  Grâul tresări din somn.
  Striga Roată: "Vrem cu ţara, 
  Noi îl vrem pe Cuza domn!"
Striga Roată: "Vrem cu ţara, 
  Noi îl vrem pe Cuza domn!"


2.Port aici cuvânt de cremeni
  Despre muncă şi dreptate,
  Viaţa ţării e asemeni
  Inimii ce veşnic bate.
  Voi, boieri! Voi, gospodari!
  Cum cireşii în grădină
  Dupa iarnă dau lăstari,
  Birui-vom spre lumină.


Valeriu Penisoara - Cuvantul lui Roata catre divan
    
  Asculta  mai multe  audio   diverse

O melodie pe care cei ca mine şi-o vor aminti cu siguranţă! Am mai găsit-o şi în altă interpretare dar care nu se compară cu cea originală a lui Valeriu Penisoară.


Inspiraţia pentru această postare a venit de la FJ13.
 
Versurile de aici.

2 comentarii:

  1. Varianta lui Penisoara imi place si mie mult mai mult.
    Ca si la Antiprimăvară, mai mult Tudor Gheroghe decât Şeicaru, desi al doilea a cantat-o primul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-mi aduc aminte daca am auzit aceasta melodie la vreun concert "live" al Cenaclului, dar o stiam poate de la radio, poate de la TV.

    RăspundețiȘtergere