PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

27 februarie 2012

Toiag de nădejde în călătoria Postului Mare

Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul (~306 - 373) marchează slujbele Postului Mare. Scurtă şi de o mare profunzime, ea este însoţită de metanii – închinăciuni cu fruntea până la pământ.

„Doamne şi Stăpânul vieţii mele!
Duhul trândăviei, al grijii de multe, al stăpânirii peste alţii şi al grăirii în deşert depărtează-l de la mine.
Iar Duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei dăruieşte-l mie, robului tău.
Aşa, Doamne, Împărate, dăruieşte-mi să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe aproapele meu.
Că binecuvântat eşti în vecii vecilor.
Amin
.“


Despre această rugăciune citiţi în  "Apostolat în Ţara Făgăraşului".

Vasile Andru în cartea lui "Psihoterapia isihastă" menţionează această rugăciune ca "fiind folositoare pentru auto-despătimire şi întărire personală. Se citeşte zilnic, pentru conştientizarea impurităţilor, a „toxinelor“ psihice, şi pentru înlăturarea lor din minte, purificând mintea, sporind sănătatea psihică."

 Dacă vreţi să ascultaţi rugăciunea am pus-o pe coloana din dreapta. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu