PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

28 iunie 2012

Un moment trist din istorie- 28 iunie 1940

 O imagine impresionantă

"Ca urmare a Pactului Ribbentrop-Molotov – tratatul de neagresiune semnat la 23 august 1939 intre Germania si Uniunea Sovietica – si a Protocolului secret, ce împartea sferele de influenta intre cele doua puteri imperialiste, la 26 iunie 1940 URSS adresa României un ultimatum prin care cerea “inapoierea cu orice pret” a Basarabiei si cedarea partii de nord a Bucovinei. La 28 iunie, orele 11, guvernul roman comunica acceptarea dictatului, cerand sovieticilor prelungirea termenului de evacuare, de patru zile incepand cu data de 28 iunie 1940; sovieticii fixeaza finalul retragerii pentru 3 iulie 1940, ora 14.00, ora Moscovei.

3.776.309 locuitori si o suprafata de 50.762 km2 din trupul Romaniei au fost lasate prada furiei oarbe a hoardelor rusesti. La 29 iunie, tancurile rusesti acupa abuziv Tinutul Herta, pe langa Basarabia si Nordul Bucovinei.

Nordul Bucovinei, Tinutul Herta, nordul si sudul Basarabiei au fost incorporate, de catre Stalin, RSS Ucrainene."

 

5 comentarii:

  1. Mihaela, mi-am propus de multe ori sa ajung in Basarabia. Din pacate am retineri, nu stiu daca e sigur, daca nu ... La Balti as fi vrut sa ajung, dar nu se prea fac excursii prin acele zone.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa cum am mai spus si asta e unul din visele mele!Sa trec granita in Moldova de peste Prut dar si in Ucraina la Cernauti! Cred ca m-as simti ca acasa, ca poate "am mai fost" pe acolo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Viata este o spirala.. trebuie sa invatam din greseli si sa mergem inainte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca am invata din greselile altora ar fi bine.

    RăspundețiȘtergere